Dodatkowe obowiązki Opiekunki Osób Starszych

Dodatkowe obowiązki Opiekunki Osób Starszych

Podejmując się pracy jako Opiekunka Osób Starszych musimy uważać na kilka znaczących kwestii – niezwiązanych z wynagrodzeniem. Mowa tutaj o obowiązkach oraz warunkach pracy. Profesja Opiekunki Osób Starszych wymaga tego, by być wyczulonym na wszelkie aspekty nowego zlecenia, tak by wiedzieć czego może wymagać od nas rodzina podopiecznego, pracodawca, jak i czego my sami możemy oczekiwać po podjęciu pracy. Czasami zdarza się tak, że wysokie wynagrodzenie idzie w parze z wieloma dodatkowymi obowiązkami, a czasem bywa tak, że pomimo dokładnie ustalonych wymagań co do pracy w trakcie jej wykonywania pojawiają się kolejne, nieleżące w zakresie profesji Opiekunki Osób Starszych. Co wtedy robić?

Osoba zainteresowana danym zleceniem już na etapie przedstawiania oferty powinna bacznie się jej przyjrzeć i w razie niejasności wszelkie wątpliwości konsultować z pracownikiem firmy. Dodać należy, że standardowymi zajęciami opiekunki seniora są takie czynności jak opieka nad podopiecznym, utrzymanie porządku w domu, gotowanie, zakupy, dotrzymywanie towarzystwa osobie starszej, informowanie najbliższych o stanie zdrowia i samopoczuciu podopiecznego, a także wspólne wizyty u lekarza. Ten zakres czynności należy przyjąć jako naturalny dla profesji opiekunki osoby starszej. Najczęściej pracodawca wymienia poszczególne obowiązki. Zdarzyć mogą się jednak sytuacje, gdy nie wszystkie z wyżej wymienionych będą wyraźnie zawarte w umowie. W związku z tym należy być przygotowanym ku temu, że w trakcie pracy pojawią się inne charakterystyczne zajęcia dla zawodu. Rzecz jasna wszystkie zadania nałożone na opiekunkę osoby starszej muszą być dostosowane do jej doświadczenia, kwalifikacji oraz znajomości języka obcego. W sytuacji, gdy opiekunka jest zmuszana do dodatkowej pracy bądź rodzina nakłada na nią nowe czynności, które nie były zlecone w umowie, to w pierwszej kolejności należy skontaktować się ze współpracującą firmą. W naszej firmie sami często dzwonimy do Opiekunek, by upewnić się, że na miejscu jest wszystko w porządku, aczkolwiek rozumiemy, że nawet przy największych staraniach takie sytuacje mogą się zdarzyć. Z tego powodu nasi konsultanci czuwają pod telefonem alarmowym przez 7 dni w tygodniu, tak by w każdej wątpliwej sytuacji, z którą spotkała się nasza opiekunka, natychmiast reagować i wyjaśnić powstałe zdarzenie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że takie problemy, choć zdarzają się rzadko, to jednak mają miejsce. Z tego powodu jesteśmy otwarci na skargi opiekunek i poprzez bezpośredni kontakt z rodziną staramy się rozwiązywać wszelkie zaistniałe problemy.

Przed wyjazdem niezbędne jest również to, by opiekunka poznała przysługujące jej prawa, dlatego może wymagać od przedstawiciela firmy poinformowania o swoich uprawnieniach. W przypadku nieodpowiednich zdarzeń najistotniejsze jest zachowanie spokoju przez opiekunkę seniora i niereagowanie pod wpływem emocji. Jak dobrze wiemy nerwy i złość nigdy nie prowadzą do niczego dobrego, dlatego kiedy tylko pojawią się wątpliwości należy znaleźć chwilę, by ochłonąć i dopiero razem ze współpracującą firmą poszukać rozwiązania. Trzeba mieć na uwadze, że wszelkie sprzeczne sytuacje są najczęściej wynikiem braku zrozumienia i niewiedzy obu stron, dlatego najlepiej do zaistniałych okoliczności podejść na chłodno i dążyć do wyjaśnienia okoliczności za pośrednictwem firmy.



Więcej porad dla opiekunek

Strona używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie AKCEPTUJĘ
Chat